20 března, 2015

Na krok od Alana Rickmana

Představitel Severuse Snapea, šerifa z Nottinghamu, plukovníka Brandona, Rasputina, doktora Lazara a nejnověji též Ludvíka XIV. se ve čtvrtek 19. března 2015 účastnil zahájení Febiofestu, kam přivezl svůj aktuální režisérský a herecký počin Králova zahradnice.
Aktualizace: 25. března 2015, aneb jsem na fotce s AR. Nebo alespoň část ze mě:-)

Praha, Anděl, plácek před multikinem Cinestar, kolem 18. hodiny. U nedaleké autobusové zastávky brzdí a opět se rozjíždějí rozvrzané Karosy, lidi se hemží mezi tramvajemi a vchodem do obchodního centra Nový Smíchov a z valné většiny si tak jako každý den pospíchají za svými záležitostmi. A po omšelém červeném koberci kráčí za zvuků hudebního tělesa usazeného před místní pizzerií slovutný Alan Rickman.


Davy šílí, chtělo by se říct, ve skutečnosti je ale prostranství zaplněné tak ze třetiny a shromáždění fanoušci víceméně tiše, leč o to toužebněji zírají vstříc šedivé kštici. Jedná se povětšinou o odrostlé fanynky Harryho Pottera, v tomto případě tedy spíš Severuse Snapea. Jsou si nápadně podobné a pevně svírají mobily v jedné a materiály k podpisu ve druhé ruce. O něco dřív už prošli například Jean-Jacques Annaud, režisér filmu Sedm let v Tibetu, nebo Kim Novak, která kdysi zazářila v Hitchcockově hororu Vertigo. Zápisníky i mobily zůstaly povětšinou dole. Vždyť přeci Alan!

"Já jsem až z Ostravy. Kvůli nikomu jinému bych sem nejela," hlásí jedna účastnice. Vedle napjatě přešlapuje pár z Německa. "Kvůli tomuhle jste tady?" nechápe člen ochranky, prohlížeje si připravené fotky. "Jó, to když jsme hlídali Johna Travoltu... a Tom Cruise, to je úplně normální chlap!"

Mám to pár kroků, a tak bych si nejspíš později vyčítala, kdybych tam nepřešlapovala s nimi. A jsem překvapená. Obvykle mám pocit, že jsou herci ohromující jen na plátně, a když někoho náhodou potkám osobně, připadá mi obyčejný. A zpravidla kupodivu taky dost malý. Kamera asi skutečně zvětšuje.

Ne tak Alan Rickman. Je opravdu stejně charismatický, noblesní a dokonce i vysoký jako ve filmech. Stokrát za ním může vrzat Karosa a okolní prostor mohou klidně svírat nudné kancelářské budovy, já mu přesto z fleku uvěřím, že je tím Ludvíkem XIV., pokud se ho zrovna v té chvíli rozhodne hrát.

Znáte ten pocit, když se objeví na plátně? Všechno se náhle jakoby zpomalí, on si dává s tím svým výrazem pořádně na čas, pohybuje se rozvážně, mluví, jako když másla ukrajuje, a divák je o to fascinovanější. Včera jsem ten pocit zažila v reálu. On se vážně UMÍ tvářit. A já si nedokážu odpustit úvahu, zda se takhle tváří i v noci, když si jde z postele do ledničky pro něco na zub.

Fotím v rychlosti a neuměle a pokouším se podsunout zápisník pro autogram. S mobily a foťáky si přijdou na své všichni, lidí tu není víc než tři čtyři řady roztažené kolem zábran. Ale zápisníků, papírů a fotek z rozličných Rickmanových filmů a životních etap je nadbytek. První pokus se nezdařil, tak se přesunuji blíž vchodu. Protáhnout sebe, protáhnout ruku přední řadou, potácím se na jedné noze mezi ostatními protaženými zájemci a nevěřícně sleduji, jak mi rozvážně maluje do zápisníku autogram. Čas se zase zpomalil.

Ne, obvykle nepatřím k těm, kteří vzdychají po hercích, zpěvácích a celebritách vůbec. To jen, že Alan Rickman je úplně jiná liga. Jsem vážně ráda, že jsem ho po těch více než dvaceti letech, kdy mě poprvé zaujal v roli zavilého protivníka Robina Hooda, mohla vidět na vlastní oči. Přesvědčit se, že někdo takový existuje a občas musí přejít i nějaký ten omšelý pražský rádoby červený koberec. Při Grabtharově kladivu, to teda bylo něco...:-)


Fotím až příliš uspěchaně...

...Alan Rickman se naštěstí podepisuje dostatečně rozvážně...:-)




...a na Internetu se samozřejmě z této akce dají najít i fotky velmi povedené...

...například na stránkách Febiofestu jsem objevila pěkný snímek Alana Rickmana v pozadí s mojí rukou spokojeně odklízející z dosahu podepsaný zápisník:-)


Tak napište - neviděli jsme se tam včera náhodou s někým z vás? Nebo se třeba chystáte dnes na veřejnou projekci, kde by snad měl být AR rovněž přítomen? Anebo pro vás už Harry Potter sága prostě skončila a její filmoví představitelé jsou vám úplně volní? ;-)


Žádné komentáře:

Okomentovat